X

Els Govern britànic i el balear seguiran col·laborant contra el “balconing”

Francina Armengol ha mantingut aquest dimarts una reunió a Palma amb l'ambaixador del Regne Unit a Espanya, Simon Manley

17/07/2018

Els Govern britànic i el balear seguiran col·laborant contra el “balconing”

Imatge de la reunió entre la presidenta del Govern, Francina Armengol, i l'ambaixador del Regne Unit a Espanya, Simon Manley. /CAIB

22

Els governs britànic i balear han mostrat aquest dimarts la seva total disposició a seguir treballant junts per promoure la seguretat dels turistes britànics i evitar, en la mesura de les seves possibilitats, el “balconing” o la mort de joves que cauen al buit en hotels després d’haver begut a l’excés.

La presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, ha mantingut aquest dimarts una trobada a Palma amb l’ambaixador del Regne Unit a Espanya, Simon Manley, a la qual han analitzat, entre altres assumptes, aquesta problemàtica que aquesta temporada turística ha suposat la mort de quatre joves.

Manley ha agraït la “col·laboració boníssima” de la presidenta i el Govern balear amb el Govern britànic per afrontar aquest assumpte i la resta de temes que afecten als milers de residents britànics en l’arxipèlag i als quatre milions de turistes que cada any passen les seves vacances a les illes.

L’objectiu és “assegurar l’èxit de les vacances i de la vida” dels britànics que resideixen a les Balears, ha explicat l’ambaixador als periodistes.

El representant de Gran Bretanya a Espanya ha apostat per continuar les campanyes entre els joves britànics per evitar conductes que poden posar en risc les seves vides i per la millora de la seguretat als hotels.

“En primer lloc”, Manley ha volgut mostrar la seva condolença a les famílies dels quatre joves morts durant aquesta temporada després dels onze accidents que s’han produït.

L’ambaixador ha demanat la col·laboració de totes les institucions i autoritats públiques per “afrontar aquest problema tan tràgic”, sobre el qual existeix conscienciació entre els pares britànics.

Les autoritats, segons ha comentat, no tenen una explicació de per què s’ha produït un increment dels casos aquest any, però la intenció és mantenir les campanyes de prevenció.

Manley ha apostat per “treballar tots junts, com un equip, per tractar aquest problema”, ha assenyalat en referència als governs britànic, balear, els municipis turístics i el propi sector hoteler.

De fet, aquest mateix dimarts, en ocasió de la seva vista a Palma, l’ambaixador es reunirà amb la presidenta de Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM), María Frontera, per tractar aquest i altres temes.

Per la seva banda, el cònsol general britànic a Barcelona, Lloyd Milen, ha recordat la campanya informativa que ha engegat aquest any el govern del Regne Unit per advertir als joves estiuejants dels riscos de ser víctimes de l’explotació laboral, sobretot a través de la modalitat dels coneguts com “tiqueters” de pubs i discoteques.

Milen ha advertit que si els joves britànics volen treballar a Mallorca han d’acollir-se a les condicions legals que hi ha a Espanya.

Finalment, l’ambaixador britànic ha volgut ressenyar que les Illes Balears estan al “cor dels britànics des de fa dècades”.

Malgrat el procés del “brexit”, l’ambaixador ha mantingut que Espanya té una “oferta molt interessant” tant per als britànics que volen jubilar-se en la península com per als milions de turistes que visiten el país, sobre “tot per l’acolliment dels espanyols”, ha postil·lat.


 Molt greu un turista després de caure d’un setè pis a un hotel de Porto Cristo


 Ferida molt greu una turista després de caure des d’un segon pis a Sant Antoni


 Mor un turista després de caure des d’un cinquè pis a Magaluf

17/07/2018

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT