Els pagesos interessats poden contactar amb el Consell i, de manera gratuïta, rebran les restes
Ha començat la retirada de posidònia morta de les platges de Formentera. Cala Saona i Ca Marí són les zones on en els darrers mesos s’han acumulat més restes d’aquesta planta marina. Molta d’aquesta posidònia tindrà una segona vida al camp.
Tots els pagesos interessats poden contactar amb el Consell de Formentera i, de manera gratuïta, rebran la posidònia. Els darrers temporals de vent i mar han dipositat posidònia morta a moltes platges de Formentera que ara, la institució insular, recull i posa a disposició dels pagesos perquè, si volen, els donin un ús tradicional en els camps de collita, per als animals o com a material d’aïllament en les teulades i parets de les cases.
Fins a avui, ja s’han retirat més de 600 metres cúbics de posidònia de les costes. A més, també s’ha aprofitat per retirar-hi plàstics i altres restes de material contaminant que arriben a la costa durant l’hivern.
Els pagesos troben força útil l’aplicació d’aquesta planta als seus conreus. El transport d’aquestes restes és gratuït i només s’ha de contactar amb el departament de Medi Ambient per concertar cita.
L'objectiu que persegueix és desbloquejar sòls urbans i urbanitzables per ampliar l'oferta d'habitatges