La flama de la llengua finalitza el seu viatge a Mallorca
Demanen que no reculi l'ús del català i que sigui present en tots els àmbits socials
Són les queixes de Neus Lliteres, una advocada del torn d'ofici que avui ha reclamat millores per ella i el seu col·lectiu
Una vintena d'advocats del torn d'ofici s'han concentrat a les portes dels jutjats de l'Avinguda Alemanya de Palma.
152Una vintena d’advocats del torn d’ofici s’han concentrat aquest migdia a les portes dels jutjats de l’avinguda Alemanya de Palma per protestar per les seves condicions laborals. Aprofitant que avui és el dia de la justícia gratuïta, han criticat que viuen una autèntica situació de precarietat laboral. IB3 Ràdio ha recollit els testimonis de dues dones lletrades. La misser Neus Canyelles explica que el passat mes d’abril va donar assistència a un detingut durant 72 hores i que per aquesta guàrdia va percebre 114 euros bruts. Això venen a ser poc més de 90 euros en net. Lliteres explica que “es tracta d’un dels detinguts de la darrera macrobatuda de Son Banya, un cas complex, que requereix preparació”.
Un altre cas
L’advocada Beatriz Fernández explica que “em vaig veure obligada a tancar el meu despatx privat durant 10 dies perquè vaig haver d’atendre un acusat del torn d’ofici a un macrojudici de narcos”. “Per aquest cas -de milers de folis i 3 anys de fase d’instrucció i preparació- vaig cobrar 800 euros, uns 40 euros per dia aproximadament. Vaig fer molta feina perquè la causa estava composta per 16 toms”, afirma l’advocada. Fernández diu que es dedica al torn d’ofici per donar un servei públic, però que no la compensa econòmicament.
El Ministeri de Justícia diu que la seva voluntat és incrementar enguany un 30 per cent les retribucions dels missers que donen servei als més desafavorits. Els advocades consultades per IB3 Ràdio, però, lamenten la manca de concreció del Ministeri i reclamen una resposta immediata.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Demanen que no reculi l'ús del català i que sigui present en tots els àmbits socials
Hi ha compradors que arriben a pagar 100.000 euros per parcel·les de 7.000 m²
Tomeu Penya ha rebut la flama al seu poble, Vilafranca