El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
El Centre d'Estudis locals d'Alaior fa un acte per honorar aquest dissabte les ajuntadores, cambreres d'hotel, madones i mares àvies
Benita, de 85 anys, i Maria, de 87, són germanes. Elles són l’exemple viu del paper fonamental desenvolupat per la dona en el procés de la indústria del calçat a Alaior. Des de cambres com aquesta, les seves mans han enllestit des que eren tan sols unes filletes una part important de la feina d’ajuntar. Benita va començar a fer feina als quinze anys. Mai no va estar assegurada. Maria va començar a fer feina d’ajuntadora molt jove, amb només 10 anys. I amb aquesta mateixa màquina, que ja té 70 anys.
Amb només tretze anys i amb un permís signat per son pare davant la Guàrdia Civil per poder treballar, aquesta cordovesa que té avui 63 anys va desembarcar a l’illa el 1975 per guanyar-se la vida com a cambrera d’hotel en la naixent indústria turística de Son Bou.
L’acte d’aquest dissabte, a Alaior, és un reconeixement i, alhora, un desgreuge per a milers de dones que mai no han estat considerades subjectes importants de la vida local, però que amb el seu coratge, esforç i abnegació han contribuït a fer més fàcil la vida dels seus familiars i de la comunitat. L’esdeveniment serà el dissabte a partir de les 20.30 h a l’església de Santa Eulàlia d’Alaior.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits