Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
L'any 1963 es va rodar a les coves de Manacor "El Verdugo", que ha esdevingut amb el temps un clàssic del cinema espanyol
Els homenatges al cineasta Luis García-Berlanga se celebren per tot el país, enguany que es commemora el centenari del seu naixement. I les Coves del Drac han estat l’escenari més original per recordar-lo; a ell i a una de les seves millors pel·lícules: “El Verdugo”, rodada també en aquest indret.
Vespre de gala, catifa vermella i personalitats posant, l’ocasió ho mereix. Homenatge a Berlanga a les Coves del Drac, un dels escenaris d'”El Verdugo”. L’acte presentat pels actors Anabel Alonso i Antonio Resines va divertir les prop de 300 persones convidades i alguns dels familiars del director de cinema.
Que se celebri aquest homenatge a Mallorca confirma l’augment de produccions cinematogràfiques a l’illa. El d’anit va ser, asseguren, el més original que enguany s’ha fet a Berlanga.
“És important potenciar aquestes coves, potenciar el nostre nucli, que és Manacor i sobretot commemorar la figura de’n Berlanga”, explica Artur Aguiló, regidor de festes de l’Ajuntament de Manacor.
I abans de la projecció de la pel·lícula, el curt “El anónimo Caronte” de Toni Bestard. El seu protagonista Joan Ferrer, actor d’Ariany, interpretava un Guàrdia Civil a “El Verdugo”. Com explica el director mallorquí, Joan Ferrer “va tenir el seu minut de glòria” en aquesta pel·lícula.
I un desig durant la celebració, segons el fill gran de Berlanga, també José Luis de nom, i el productor executiu, Juan Carlos Caro, que els Goya se celebrin en futur, a l’illa, seria un orgull.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil