Un pare de Menorca per gestació subrogada reclama un document de viatge per la filla des de Kazakhstan
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
L'entitat ha subvencionat la plantació d'uns 400 ametllers a l'illa
En els darrers anys ha davallat el cultiu d’ametllers a Eivissa. Aquests arbres han envellit i donen pocs fruits. Per revertir la situació, l’associació Ibiza Preservation Fund té en marxa una campanya per recuperar aquestes plantacions.
Una de les mesures ha estat subvencionar la plantació d’uns 400 ametllers a camps de Santa Agnès i Sant Rafel. En una segona fase volen estendre la plantació a altres zones de l’illa. Aquests arbres donaran fruits d’aquí a 4 o 5 anys. Els objectius d’aquest pla són recuperar el paisatge tradicional de l’illa i la rendibilitat dels ametllers.
Ibiza Preservation Fund també ha col·laborat en la compra d’una màquina que esclovella ametlles, perquè abans s’havien d’enviar fora de l’illa. Està instal·lada a la cooperativa agrícola de Sant Antoni.
Alguns agricultors aprofiten per esclovellar les seves ametlles a la cooperativa per a consum propi, i d’altres les venen amb esclova perquè sigui la cooperativa qui les comercialitzi. El problema és l’alt preu que costa cada hora de feina de la màquina. Tot i així la cooperativa ha notat que cada vegada més agricultors s’animen a produir ametlla.
En aquest pla, la fundació ha invertit prop de 50 mil euros.
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
Es tracta d'un reflex de la influència púnica a l'illa que els investigadors demanen preservar i protegir de possibles despreniments