Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

L'artista britànica participa en un diàleg a Es Baluard aquest dimecres i divendres inaugura una exposició a la Tube Gallery
L’hora abans de l’alba, aquell instant de transició entre la vigília i el somni, és el punt de partida de The Hour Before Sunrise / La Hora Bruja, l’exposició de Victoria Cantons que es pot visitar a la Tube Gallery de Palma a partir del 21 de març. Un territori d’ambigüitat i canvi on la pintura i el text es fusionen per qüestionar la identitat, la memòria i la percepció.
“La visió de Victoria està impulsada per un trauma, que ella transforma en una poderosa eina artística”, explica el comissari Cristian Domínguez. L’artista britànica, coneguda per la seva obra íntima i carregada de simbolisme, ens convida a un diàleg obert amb la incertesa.
Cossos en transformació, flors que tornen a néixer
A l’exposició trobem obres com Transgender Woman No.3 (2021), un retrat que ens enfronta a cossos en transició, figures que emergeixen i es desfan, cercant el seu lloc en el llenç i en el món. Paral·lelament, peces com Untitled (Breathe Hope) (2023) utilitzen la imatge d’una rosa per parlar de fragilitat i resistència, recordant-nos que, malgrat tot, la vida sempre torna a florir.
“El millor d’una rosa és que, sí, mor o es marceix, però l’any següent torna a viure i té una nova oportunitat per dir: aquí soc”, reflexiona Cantons.
Un espai per abraçar l’ambigüitat
Més que donar respostes, The Hour Before Sunrise ens convida a habitar la incertesa. És un instant de suspensió, on la identitat es mou, es redefineix i es qüestiona. “Com puc donar-me més amor? Com puc sortir de casa i funcionar?” es pregunta l’artista en una de les seves reflexions.
L’exposició és una porta oberta a aquestes preguntes. Un espai on la llum i l’ombra conviuen, i on la pintura esdevé un mirall per explorar la nostra manera d’existir.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella