Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
El catedràtic assegura també que els tests són fonamentals per a conèixer com avança la malaltia en la població
Un control policial a Madrid. /EFE
255El catedràtic de la Universitat Miguel Hernández i també director general de Salut Pública entre els anys 2008 i 2011, Ildefons Hernández, ha assegurat a TVE que en el cas de les comunitats autònomes amb menys casos de coronavirus o que fins i tot no han registrat cap mort des de fa gairebé un mes, com en alguns punts de les Illes Balears, com Formentera, i les Canàries, el confinament hauria d’aixecar-se més prest de manera progressiva i de forma molt coordinada amb el Govern, i d’aquesta manera permetre que l’activitat econòmica vagi reprenent-se.
Per una altra part, el catedràtic assegura que els tests són fonamentals per a conèixer com avança la malaltia en la població: “L’ús dels tests per a tota la població ens permetrà conèixer la transició del coronavirus a Espanya”.
Sobre les causes per les quals Espanya podria estar registrant un major nombre de morts per habitant que altres països, Hernández assenyala que el nostre país compta amb una mitjana d’edat més avançada que altres. Destaca sobretot que el 50% dels menors de 35 anys viuen encara amb els seus pares, la qual cosa provoca una convivència de diverses generacions en una mateixa llar.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania