Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

El president de la Generalitat catalana ha anunciat que la plantilla s'ampliarà fins als 22.000 efectius d'aquí al 2030
El president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, s’ha compromès dimecres “a garantir” que els Mossos d’Esquadra puguin exercir la seva feina “allunyats de la confrontació política”, cosa que requereix, ha dit, “generar una confiança recíproca”. Illa ha escenificat el seu suport als Mossos, que estan travessant una crisi per la fugida de l’expresident Carles Puigdemont després de la fugaç irrupció en un acte a Barcelona el 8 d’agost passat, amb la primera visita oficial com a president a la seu central del cos policíac al complex d’Egara, a Sabadell (Barcelona).
El president català, acompanyat de la nova consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, s’ha compromès que “els homes i les dones que formen part del cos de Mossos d’Esquadra puguin desenvolupar la seva feina allunyats de la confrontació política“. Per això, ha dit, cal la “confiança recíproca”. “Tenim una bona policia, però també vull ser clar: sempre es poden fer les coses millor“, ha afegit.
Salvador Illa ha arribat cap a les onze al complex central dels Mossos d’Esquadra, a Sabadell, on l’esperaven la consellera Parlon, el comissari en cap del cos autonòmic, Eduard Sallent, i el director general de la Policia, Pere Ferrer, entre altres. A més, la visita ha comptat amb la presència del major dels Mossos d’Esquadra Josep Lluís Trapero, a qui Salvador Illa va prometre en campanya que convertiria en director general de la Policia si arribava a convertir-se en president de la Generalitat.
Nova etapa
Durant una declaració sense preguntes, Illa ha assegurat que el nou Govern “ha iniciat una nova etapa” a l’autogovern, cosa que també implica una nova “manera d’afrontar la seguretat ciutadana” de Catalunya, i per això han decidit començar escoltant “les inquietuds” dels mateixos policies. “Els agents ens demanen una cosa de sentit comú: poder fer la seva feina en les millors condicions, aplicant rigor i un clima serè”, ha manifestat.
A més, ha destacat els “tres punts clau” que el fan sentir “molt a prop del cos de Mossos”: que el cos és “un dels serveis públics del país de més importància”, el dret a la seguretat ciutadana i entendre aquesta darrera qüestió com “una política progressista”. De fet, el president de la Generalitat ha aprofitat per anunciar que la plantilla dels Mossos s’ampliarà fins als 22.000 efectius d’aquí al 2030.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"