Hauser & Wirth Menorca obre una nova temporada amb una mostra de Martin Creed i ple absolut en el primer dia
El 21 de juny arrenca l'àmplia exposició col·lectiva organitzada per Rashid Johnson, 'Directionless'
La xifra de pensions a les Illes ha crescut un 1,6% en darrer any, fins a les 190.951, un 2% del total nacional
Pensionistes en una imatge d'arxiu. /EFE
226L’import mitjà de les pensions a les Illes Balears es va situar en 916,77 euros a 1 de maig de 2019, un 5,9% més que fa un any, segons dades del Ministeri de Treball i Seguretat Social.
D’aquesta manera, la pensió mitjana a les Balears es queda per sota de la mitjana nacional, que és de 990,01 euros. Així mateix, la xifra de pensions a les Illes ha crescut un 1,6% en darrer any, fins a les 190.951, un 2% del total nacional.
La pensió més comuna és la de jubilació (123.244 pensions d’aquest tipus), amb un import mitjà a les Illes de 1.048,79 euros, gairebé 89 euros menys que la mitjana nacional. Les pensions de viduïtat (44.429 ales Balears) aconsegueixen un import mitjà de 639,19 euros, el segon més baix de l’Estat per darrere de Galícia i 72,74 euros menys que la mitjana nacional.
Així mateix, a les Illes apareixen registrades 16.972 pensions per incapacitat permanent, amb un import mitjà de 892,24 euros, 80,22 euros menys que la mitjana nacional. Les pensions d’orfandat (6.181) tenen un import mitjà de 353,75 euros, 50,7 euros menys que en el conjunt nacional; i finalment, les de favor de familiars (únicament hi ha 125 pensions d’aquest tipus a les Illes) tenen un valor mitjà de 576,43 euros, 1,30 euros més que la mitjana nacional.
D’altra banda, a Balears hi ha 37.145 pensions amb complement a mínims, un 19,5% del total de pensions.
En el conjunt d’Espanya, la Seguretat Social va destinar en el present mes de maig la xifra rècord de 9.610,9 milions d’euros al pagament de les pensions contributives, gairebé un 7% més que en el mateix mes de 2018.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El 21 de juny arrenca l'àmplia exposició col·lectiva organitzada per Rashid Johnson, 'Directionless'
Ajuntaments de les Illes col·laboraran per identificar espais òptims d'observació de l'eclipsi
Segons Costes, a la zona ja hi ha una àmplia oferta de restauració fora de la platja i, a més, el quiosquet compta amb instal·lacions fixes i elements no autoritzats