Salvament Marítim i agents de Medi Ambient del Govern han intervingut en l’incendi d’un iot que s’ha produït aquest dilluns a 7,3 milles, uns 12 km, a l’oest de les Pitiüses. Set persones han hagut de ser evacuades, mentre el foc ha acabat per enfonsar el vaixell sense que s’hagi pogut remolcar.
Devers les 11 del matí, s’ha declarat el foc als motors del iot, anomenat Da Vinci, d’uns 25 metres d’eslora, quan es trobava navegant. En un primer moment, la tripulació aconseguí sufocar el foc, però, a la tarda, revifaren les flames, que varen calcinar, pràcticament, el iot i acabà per enfonsar-se devers les 17.20 hores. Els set ocupants que eren a bord van ser rescatats il·lesos.
El centre de Palma de Salvament Marítim movilitzà el Guardamar Concepción Arenal i el Salvamar Naos, on es traslladaven tres bombers del cos insular que intentaren extingir les flames. Segons Salvament Marítim, el Guardamar hi continuà “netejant restes”.
Efectius de l'UME de València ja es troben de camí a Eivissa en helicòpter, mentre la resta ho farà durant la tarda. Emergències afirma que persones han quedat atrapades en ascensors i soterranis. Entre les 12.30h-13.00h hi ha hagut "una afectació massiva d'aigua"