El foc es va donar per controlat a les 20.00 hores, després de cremar durant 7 hores i de moment se'n desconeixen les causes
Fotos: EFE - Sergio G. Cañizares
104Els Bombers d’Eivissa continuen fent feina per extingir l’incendi que es va declarar dimarts al migdia a la nau Citubo, al polígon industrial de Can Frígoles a Sant Josep de sa Talaia, al costat de l’Aeroport des Codolar.
L’incendi ha estat especialment perillós per la gran quantitat de material inflamable que hi havia a la nau, com ara dissolvent, plàstics, fusta i fins i tot juguerois, ja que l’empresa es dedicava al bricolatge, a la decoració i a la jardineria. La infraestructura ha quedat completament destruïda.
El foc es va donar per controlat a les 20.00 hores, després de cremar durant 7 hores i de moment se’n desconeixen les causes. Les flames varen començar a l’exterior de la part posterior de la nau abans d’estendre’s ràpidament per tot el recinte. A més, hi havia el perill que s’estengués al negoci de lloguer de cotxes del costat, fet que hauria empitjorat molt la situació. El copropietari de l’empresa, Antoni Palau, assumeix que el foc ha destruït tot el que hi havia a la nau -la coberta de la qual s’ha esfondrat-, i explica que la ràpida evacuació de la vintena de treballadors ha evitat danys personals.
L’incendi va mantenir en alerta els veïnats durant tot el dia. La columna de fum negre ha afectat també les cases de la vora, on una dona de 79 anys ha hagut de ser atesa per una intoxicació lleu per fum, i l’accés a tot el polígon ha estat tallat durant hores, el que ha causat fortes retencions a la carretera de l’Aeroport. El fum es podia veure des de tot Eivissa i Formentera. En l’extinció hi han participat una vintena de bombers del Consell reforçats amb dotacions de l’Ibanat, l’Aeroport, Guàrdia Civil, Policia Local i Protecció Civil de Sant Josep.
El petit ha entrat d'urgència a l'Hospital Mateu Orfila, després que, segons les primeres hipòtesis, li hauria caigut damunt aigua bullent
Segons algunes fonts, l'edifici es trobava en mal estat i ara els tècnics municipals i els Bombers n'analitzaran l'estructura per esclarir per què s'ha esfondrat el sòtil