L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Patronal i sindicats es mostren satisfets pel conveni col·lectiu firmat, que inclou una clàusula de revisió
Sindicats i patronal varen mostrar-se satisfets amb la signatura del conveni.
132Els treballadors del transport regular de les Balears incrementaran el sou entre un 10,5% i un 12% d’aquí al 2024. Això, gràcies al conveni col·lectiu firmat dimecres entre sindicats i patronal. Totes les parts es mostren satisfetes d’un acord que, a més, inclou una clàusula de revisió que assegura un increment mínim a les nòmines, passi el que passi.
El conveni col·lectiu firmat preveu pujades salarials progressives: un 4% inicial per enguany; el 3,5% per al 2023 —que podria arribar al 5%, en funció de la pujada de l’IPC—, i el 3% per al 2024. A més, tant Comissions Obreres com UGT, els sindicats firmants de l’acord, destaquen que el conveni col·lectiu del Transport Regular de les Balears inclou una clàusula de revisió que, en certa manera, blinda un increment mínim a les nòmines.
Així ho ha confirmat el secretari de Carreteres, Urbans i Logística d’UGT Balears, Manuel Vega: “Teníem per al 2023 una pujada del 3,5% i ho hem deixat topat a l’1,50%, amb la clàusula de revisió de l’1,50%”. Vega s’ha mostrat satisfet per l’acord aconseguit. “Després de deu reunions ha costat moltíssim, però ha estat molt positiva”, ha explicat.
Patronal
L’Associació Empresarial del Servei Regular de Viatgers de les Balears destaca millores, com el plus per als conductors que facin també de cobradors, les hores extra que podran percebre’s mitjançant una compensació econòmica o un descans compensatori, i també que les empreses que donin servei tot l’any faran fixos els treballadors eventuals i fixos discontinus. Patronal i sindicats destaquen l’esforç dut a terme per arribar a l’acord, que suposarà pau social i progrés per al sector.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues