Inspecció de Treball ha fet més de 20.000 actuacions entre l’octubre de 2022 i setembre de 2023
El Govern justifica l'eliminació de la campanya d'inspeccions pel pròxim estiu perquè "la temporalitat ja no és la que hi havia"
200
Inspecció de Treball ha fet més de 20.000 inspeccions entre l’octubre de 2022 i setembre de 2023. Una campanya que ha suposat una proposta de sanció global que va superar els 4,3 milions d’euros. Tres quartes parts d’aquest import, relacionades amb sancions en matèria de riscos laborals.
Aquest dijous, el Govern ha exposat als sindicats i patronals el pla d’acció per al 2024. La conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia ha projectat 9.200 actuacions. D’aquestes, 800 relacionades amb el frau en la contractació.
Aquest dijous, el conseller, Alejandro Sáenz de San Pedro, ha justificat davant els agents socials l’eliminació del reforç d’estiu en la campanya d’inspecció. Ha explicat “que responia a una vocació d’acabar amb la temporalitat, el mercat laboral ha canviat i la temporalitat ja no és la que hi havia”.
La secretària de Política Social i Salut Laboral de CCOO, Eva Cerdeiriña, ha explicat que, tot i això, tenen “molts de dubtes respecte a l’eliminació de la campanya d’estiu 2024”.
Lorenzo Navarro, secretari general d’UGT Balears, ha afirmat que els preocupen “els temps i les càrregues de treball que repercuteixen en la salut dels treballadors”.
El secretari general de la CAEB, Sergio Bertran, també ha expressat la voluntat dels empresaris de “treballar intensament en la prevenció de riscos” i contra “l’economia submergida”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
EL MÉS LLEGIT
És la de José Enrich, el caixer casat. Un domicili que, durant els pròxims dos anys, es convertirà en una de les localitzacions més simbòliques de la festa
societat
Des de fa uns dies se'n poden veure en gran quantitat en el seu viatge migratori cap al nord d'Europa
societat
El dispositiu, amb més d'un centenar d'agents de la Policia Nacional i la policia local de Palma, ha permès intervenir diverses substàncies estupefaents, doblers en efectiu i esbucar set punts de venda