Detenguda una persona per un atropellament mortal a Cala Mesquida
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia
Han estat localitzats a la costa de Cala Pi, a Llucmajor, i a la carretera principal de Formentera
Imatge d'arxiu
180Arriben les dues primeres barques amb migrants a bord d’enguany a les Illes Balears. Entre les dues embarcacions interceptades hi ha en total 42 migrants, tots homes tret d’una dona. La majoria dels migrants són d’origen subsaharià i tots es troben en aparent bon estat de salut.
La primera localització s’ha produït a primera hora del matí d’aquest dimecres, poc després de les set del matí a la carretera principal de l’illa de Formentera, PM-820, al punt quilomètric 14, a la zona coneguda com el Mirador, on han localitzat 18 persones, totes d’origen magrebí, tret d’una d’origen asiàtic. Es tracta de la primera arribada irregular de migrants detectada a les Illes Balears d’ençà que començà el 2024.
La segona localització s’ha produït minuts més tard, poc abans de les vuit del matí d’aquest dimecres, a la costa de Mallorca, a la zona de Cala Pi al municipi de Llucmajor. En aquest cas han interceptat 24 persones, totes d’origen subsaharià i en aparent bon estat de salut.
L’any passat, el 2023, es van interceptar a les Illes més de 2.000 persones i més d’un centenar d’embarcacions. En el gràfic següent podeu veure’n el balanç d’arribades des del 2016.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia
Ciutats com Barcelona o París es preparen per a episodis de calor extrema
El 12 d'agost també es tancarà el bosc de Bellver i es restringirà l'accés a Na Burguesa, pel risc d'incendis