Mor un ciclista a la carretera d’Inca, arran de l’impacte amb un cotxe
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Han detingut quatre persones; tres d'elles són residents a l'illa d'Eivissa
Fotografia d'arxiu. Antonio Sempere / Europa Press
235L’Agència Tributària i la Policia Nacional, amb la col·laboració de la Duana Francesa, han detingut quatre tripulants d’un veler, tres eivissencs i un colombià, amb 1.100 quilos de cocaïna en aigües del Carib. Es tracta de la quantitat més gran de cocaïna intervinguda en un vaixell que hagi partit d’Eivissa per carregar aquest tipus de droga, segons ha informat l’Agència Tributària aquest dijous en un comunicat.
La intervenció del veler i les detencions es van produir el 26 de febrer i, en el moment de l’abordatge, els tripulants van calar foc al vaixell per evitar-ne la captura i destruir la cocaïna. Els detinguts són tres espanyols residents a Eivissa, l’amo del vaixell, la seva parella i una tercera persona, i un home colombià.
L’operació va començar a finals de 2023 quan es va descobrir que el veler es dirigia cap al Carib per recollir cocaïna en una travessia transatlàntica iniciada al desembre.
L’embarcació, de nom ‘Maria de la Mar’, de tipus ‘sloop’ i amb 15 metres d’eslora, havia estat adquirida el setembre de 2022 per un resident nascut a Eivissa amb múltiples antecedents policials i vinculacions criminals amb el tràfic d’estupefaents. En aquell moment, el veler va quedar senyalat com a objectiu de seguiment per l’Oficina d’Intel·ligència Marítima de les Balears de Vigilància Duanera, encarregada d’analitzar vaixells sospitosos de contraban en aigües de les illes.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals
La FEIM no descarta incloure formacions de la resta d'illes, ni formar una futura candidatura autonòmica