L'incendi, al coll des Coloms, va afectar 70 hectàrees; l'origen es va localitzar en unes brases d'una barbacoa en un carretó d'obra
Imatge de l'incendi / Guàrdia Civil
94La Guàrdia Civil ha investigat un home i una dona de 40 i 24 anys i d’origen magrebí com a presumptes autors d’un delicte d’incendi forestal declarat al Coll des Coloms, a la localitat d’Andratx.
Els fets van ocórrer el dia 7 de desembre de 2024, quan, al voltant de les 23.15 hores, es va declarar un incendi al Coll des Coloms, que va afectar 70 hectàrees i va obligar a desallotjar nou habitatges. Agents de la Guàrdia Civil del Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) van iniciar una recerca i, després de les indagacions pertinents, van arribar a la conclusió que l’origen de l’incendi es va localitzar en unes brases procedents d’una barbacoa en un carretó d’obra.
La força del vent d’aquesta nit, amb nivell 3 d’alerta per foc, va fer que el carretó bolqués i que caiguessin les brases que contenia. A causa de la topografia del lloc, de les condicions climatològiques i del combustible sec present, aquestes cendres iniciaren un foc que es va propagar.
Els agents han ressaltat l’enorme dificultat en les labors d’extinció d’aquest incendi, ja que la força del vent va impedir la participació de mitjans aeris.
Per a aquest servei, els agents del SEPRONA han comptat amb la col·laboració de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Ambient i del Servei d’Agents de Medi Ambient.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari