Se sospita que ha pogut ser intencionat
Octubre està sent un mes complicat per als incendis forestals a s’Albufera de Mallorca. Des de dia 4 s’han decretat 5 focs, que han cremat més de 200 hectàrees de canyet. S’han necessitat mitjans aeris i terrestres per extingir-los. La meteorologia, el vent sobretot, ha dificultat les tasques dels agents de l’IBANAT i dels Bombers.
Els agents del SEPRONA de la Guàrdia Civil investiguen les causes del darrer incendi, l’iniciat aquest dimecres, que, a més dels danys mediambientals, ha calcinat també la propietat d’una família. Ha afectat més de 100 hectàrees. Multitud d’espècies han hagut de fugir. Se sospita que ha estat intencionat. El foc ja està extingit, però agents de l’IBANAT encara controlen la zona aquest dissabte. La virulència del vent no va ajudar a extingir-lo.
Amb un dron que sobrevola el terreny, comproven la situació. Encara hi ha zones amb fum i són les càmeres les que hi capten la temperatura. Durant hores refresquen el terreny, però no és senzill accedir a cada indret.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari