La borrasca Samuel deixa 36 incidents a Menorca
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
El passat mes de febrer va rebre la Medalla d'Or de Sant Josep pel seu paper en la protecció de ses Salines d'Eivissa als anys setanta
Un altre cas de dona lluitadora és el d’Isabel Martínez León, que va rebre el passat febrer la Medalla d’Or de Sant Josep, pel seu paper en la protecció de ses Salines d’Eivissa. Un reconeixement a la contribució de l’arquitecta per impedir la urbanització de 400 hectàrees. Un pla projectat als anys 70 a l’actual parc natural, que va fer que Martínez León s’enfrontàs a pressions d’empresaris i funcionaris del municipi.
Isabel Martínez León va ser contractada a l’Ajuntament de Sant Josep com a arquitecta municipal l’any 74. Era una dona molt jove de només 24 anys. Recorda que l’hostilitat del secretari general del moment, Josep Gustems, es va donar des del primer dia.
En aquell any l’empresa Ibifor va tractar d’urbanitzar ses Salines mitjançant una sèrie de complexos turístics per a gairebé 20.000 places.
Els seus informes tècnics desfavorables ho varen evitar. Entre ella i l’alcalde José Tur Serra varen aconseguir frenar 13 projectes urbanístics
El seu pare va ser acomiadat de l’hotel on treballava després que ella no cedís a les pressions. I quan varen cessar l’alcalde, li varen deixar de pagar el sou i, finalment, la varen forçar a deixar el seu lloc de feina, l’any 76. El reconeixement rebut a través de la medalla d’Or ha estat per a Isabel un punt d’inflexió a la seva vida.
Ara mira amb esperança el futur i aquell paratge natural que ella mateixa va ajudar a salvar.
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
S'estrena un nou tipus de prova, més orientat a les habilitats professionals
El marit de la víctima i diversos testimonis varen evitar que una dona fos introduïda per força dins un vehicle
Menorca roman incomunicada per via marítima