Ciutadella s’estalviarà el cost del manteniment de 15 rotondes en els propers 4 anys gràcies al seu apadrinament per part d’empreses. S’han de comprometre a fer un manteniment periòdic. A canvi podran promocionar-se amb cartells publicitaris.
Les empreses interessades es faran càrrec del seu manteniment. Duran a terme actuacions periòdiques de retirada de vegetació i sega de la gespa. A canvi instal·laran cartells promocionals del seu negoci.
D’aquesta manera, l’Ajuntament s’allibera d’assumir els costos de manteniment d’aquestes rotondes, el qual oscil·la entre uns 1.000 a 2000 euros cada any per cadascuna. Les condicions per les quals s’estableixen els convenis i l’import que han de pagar les empreses depenen de cada rotonda i de les seves propostes de millora.
L’empresa de fibra òptica, Cototo Network, ha pagat 14.000 euros pel manteniment durant 4 anys de les rotondes des Cavall, de sa Platja Gran i de sa Fabiolera. També s’ha firmat un conveni amb Ca na Juana-Juguettos, el Centre de Jardineria Ciutadella i ASPANOB.
Les entitats interessades s’han de posar en contacte amb el Servei de Medi Ambient per sol·licitar informació. Una vegada iniciat el procés de patrocini de la rotonda, només queda acordar un conveni de col·laboració.
Educació es reunirà en les pròximes setmanes amb un grup d'experts i representants de la comunitat educativa per crear un nou decret que definirà com s'aplica aquesta mesura