Salut suspèn cautelarment la cuina central de Can Arabí, que dona servei a 33 escoles de Mallorca
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
L'expresident eludeix els 4 anys de presó que demanava la Fiscalia en el cas Òpera
A la foto, l'expresident Jaume Matas en una imatge d'arxiu.
185Jaume Matas haurà de pagar 1.200.000 euros a la comunitat autònoma pel cas Òpera. La sentència de l’Audiència de Palma, coneguda avui, considera provat que l’expresident va cometre un delicte de prevaricació, pel qual el condemnen a 7 anys d’inhablilitació.
L’Audiència Provincial considera provat que l’expresident del Govern va encarregar el projecte de l’òpera de Palma per afavorir la seva reelecció com a president. Segons la sentència, Matas volia obtenir un benefici electoral propi, aliè al bé comú i als interessos de la Comunitat. Per aconseguir-ho, diu l’Audiència, es va reunir amb l’arquitecte Santiago Calatrava per comanar-li aquest projecte. Ho va fer, diu la sentència, sense els informes preceptius i a una zona que ni era propietat del Govern.
Matas va acordar amb Calatrava la xifra d’1.200.000 euros per l’avantprojecte, un vídeo i dues maquetes de l’òpera. Després, continua la sentència, es varen fer una sèrie de actuacions per donar una aparença de normalitat al contracte i per no haver de convocar un concurs públic. Això va ser possible, segons la sentència, amb una sèrie d’irregularitats i pressionant personal del govern perquè signessin els documents necessaris.
Finalment, Calatrava va fer la feina que li havien encomanat. Un material que es va quedar l’arquitecte i que no es va poder presentar als mitjans en un acte previst 20 dies abans de les eleccions del 2007. La Junta electoral va suspendre l’esdeveniment després d’una denúncia del PSIB. Ara, l’Audiència de Palma considera que Matas ha comès un delicte de prevaricació i el condemna a set anys d’inhabilitació.
L’expresident també haurà de tornar al Govern l’1.200.000 euros que es pagaren a Calatrava. Matas, però, eludeix els 4 anys de presó que demanava la Fiscalia, en ser absolt del delicte de tràfic d’influències. L’Audiència considera que l’expresident no va actuar per obtenir un benefici econòmic per a si mateix. La sentència es pot recórrer.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades