Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Tres exalts càrrecs admeten que varen adjudicar contractes a dit a l'empresa Nimbus
Imatge d'arxiu./EFE
149L’expresident Jaume Matas ha quedat absolt al darrer judici que tenia pendent, la darrera peça del cas Palma Arena. Matas ha comparegut per videoconferència des de la presó d’Aranjuez a una vista celebrada a Palma i ha estat informat que quedava exculpat després que l’advocada de la comunitat hagi retirat l’acusació contra ell. Els que sí han estat condemnats són 3 dels seus exalts càrrecs.
L’exgerent del velòdrom, Jorge Moisés, ha reconegut els delictes de prevaricació i suborn i ha acceptat una condemna de 2 anys de presó, una multa de 7.000 euros i pagar una indemnització de 7.000 euros més a la comunitat.
L’exdirector d’Esports, José Luis Ballester “Pepote” i l’excap de gabinet, Jane king, accepten penes d’inhabilitació per prevaricació. Reconeixen que varen participar en l’adjudicació de contractes a dit a l’agència de publicitat Nimbus. A més, Moisés va cobrar una comissió de 7.000 euros per aquest tracte de favor.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania