Denunciat un conductor de Menorca per avisar d’un control de trànsit a través d’un grup de WhatsApp
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
El volum repassa tot el que va succeir al poble entre 1931 i 1945
Molts de mallorquins, sobretot a poblacions petites, no volen o no gosen parlar de la repressió que patiren aquells veïnats que defensàren els ideals de la República. Jaume Sansó pentura contribuirà a que els vilafranquers perdin el pudor a parlar-ne perquè acaba de publicar un llibre que recull aquell episodi ocorregut entre els anys 1931 i 1945 al seu poble, Vilafranca de Bonany.
El recull és fruit d’una llarga investigació que ha durat 10 anys i que va començar el 2008 amb els documentals ‘Memòria i Oblit d’una guerra’ de Televisió de Mallorca. Sansó, que va col·laborar amb la recerca per fer el documental, va quedar amb ganes de saber-ne més i continua investigant. En el volum que ara presenta contraposa fonts orals amb documentació d’arxius d’arreu d’Espanya. Tot per explicar de forma acurada tot el que fa passar al poble entre 1931 i 1945. El seu objectiu, diu, és evitar que els fets quedin en l’oblit i també recuperar la memòria dels que patiren la repressió.
La presentació oficial del llibre es farà aquest diumenge, dia 1 de desembre, al teatre de Vilafranca de Bonany.
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
Tot plegat, continua generant malestar entre els conductors
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors