Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
La simulació de la batalla entre moros i cristians ha posat el punt final a les festes de la Patrona de Pollença
Novament, els cristians han salvat Pollença. Joan Mas ha tornat a fer el crit de guerra i les espases dels moros han tornat a topar amb els garrots, rems, forques o altres estris de fusta que els cristians han alçat per defensar el poble. “Mare de Déu dels Àngels, assistiu-nos! Pollencins, alçau-vos! Els pirates són aquí!”, ha cridat.
El poble ha reviscut, així, aquest divendres, la batalla del 30 de maig del 1.550 entre moros i cristians. Després d’aquest crit popular, implorant a la patrona del poble, s’ha desenvolupat la simulació de la batalla entre moros i cristians.
Pel bàndol cristià, Joan Mas, enguany representat per Lluís Escandell, surt al carrer Major per alertar la població de l’atac. Tot seguit, se du a terme la lluita, que finalitza a l’antic camp de futbol. Allà, té lloc la darrera batalla. Segons el previst, els adversaris, comandats pel corsari Dragut, de la mà de Mateu Cànaves, acaben perdent i donant la victòria al bàndol cristià.
Després de la victòria, Joan Mas recull la bandera corsària de la mitja lluna i s’adreça a la parròquia, amb la resta de cristians, per donar gràcies a la Patrona.
Aquest acte ha posat el punt final a les festes de la Patrona de Pollença.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703