El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Cada capítol inclou material històric de grans artistes, proporcionat per l'Arxiu del So i de la Imatge, a més d'entrevistes i comentaris d'obres de la col·lecció
L’Arxiu del So i de la Imatge (ASIM) custodia autèntiques joies audiovisuals. Ara, el museu Es Baluard recupera part del llegat històric relacionat amb l’art i els artistes per incloure’l en una sèrie de pòdcasts que tot just acaba de publicar. Això és possible gràcies al conveni de col·laboració subscrit entre el Consell de Mallorca i el museu. “L’objectiu és donar a conèixer el nostre patrimoni audiovisual i fer-ho amb aquest projecte tan innovador ens dona totes les garanties”, sosté la consellera insular de Cultura, Antònia Roca. Per la seva part, el director d’Es Baluard, David Barro, explica que l’objectiu és connectar passat i present: “És un luxe poder rebobinar en el temps i recuperar arxius, sovint inèdits, del nostre patrimoni immaterial”.
Joan Miró és el protagonista del primer capítol. Parla d’ell, Eduardo Chillida, gran amic, però també el mateix Miró, en una entrevista concedida a Ràdio Popular el 1981. Aquests són els dos fragments històrics de l’ASIM inclosos en aquest primer pòdcast. A més de la recerca de material antic, cada episodi posa la mirada en una peça de la col·lecció del museu i reprodueix una conversa amb alguna persona relacionada amb el món de l’art. Les primeres entrevistes són a Joan Punyet, net de Miró, i a l’artista canadenca Jessica Stockholder, que exposa en aquests moments Punts cardinals. Cada intervenció es presenta en versió original, tal com parla cada participant.
Amb aquest projecte Es Baluard vol reflexionar amb la paraula sobre el fet artístic i arribar a nous públics de qualsevol banda del món. Cada quinze dies, un nou capítol. Els dos primers ja es poden escoltar al web del museu i a les plataformes de pòdcast.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran