Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
Els dos treballaven de temporada a l'illa
Aquest dilluns ha arrencat el judici, amb jurat popular, contra un home britànic de 26 anys, acusat de matar un amic a Sant Antoni de Portmany al juliol de 2018. La Fiscalia demana per a ell 18 anys de presó per un delicte d’assassinat, i una indemnització de més de 300.000 euros.
Durant la primera jornada del judici ha reconegut que li va pegar dos cops de puny a la víctima, però assegura que va ser en defensa pròpia i que en cap cas no tenia intenció de matar-lo. Segons ha explicat, l’agressió es va produir quan va intentar separar la víctima d’un altre company amb qui es barallava. I que quan ell va sortir de l’apartament, encara era viu i conscient.
La baralla mortal va tenir lloc el 18 de juliol de 2018 al segon pis d’un edifici de la plaça s’Era d’en Manyà, a Sant Antoni. Allà es trobaven, entre les sis i les vuit del matí, un grup de treballadors britànics de temporada. A una de les habitacions hi va haver una discussió entre dos d’ells arran d’un gargall. Una baralla que va arribar a les mans.
Va ser llavors quan la víctima, de 21 anys, va intentar separar-los i l’acusat li va pegar un cop de puny fort al cap. Ja semiinconscient i amb convulsions en terra, l’agressor va continuar propinant-li cops al cap fins a causar-li la mort. L’acusat, que tenia també 21 anys en el moment dels fets, va saltar des del balcó, va caure sobre una moto i va fugir a la rotonda d’entrada a Sant Antoni. Al pis es van trobar després ampolles d’alcohol, òxid nitrós i substàncies estupefaents.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
En un moment de la discussió, un dels implicats ha tret un ganivet