X

Jutgen els acusats de mantenir una granja il·legal de tortugues a Llucmajor

La Guàrdia Civil va trobar a ca seva més de mil tortugues; entre elles, espècies en risc d'extinció

18/01/2026

Jutgen els acusats de mantenir una granja il·legal de tortugues a Llucmajor

18

Aquest dilluns, seu al banc dels acusats la parella d’alemanys que havia muntat a Llucmajor la granja il·legal de tortugues més gran d’Europa. També el propietari d’una botiga de rèptils a Barcelona. La Fiscalia demana cinc anys i mig de presó per al matrimoni i dos anys per al seu col·laborador. La Fiscalia també reclama una indemnització de més de 200.000 euros.

L’operació Coahuila, efectuada pels agents de la unitat del Seprona de la Guàrdia Civil, va tenir lloc el mes d’agost de 2018. A l’escorcoll duit a terme a la finca on residia el matrimoni, els agents varen trobar un viver il·legal amb més 1.000 exemplars de tortugues aquàtiques, terrestres i de bosc, entre els quals hi havia espècies protegides i en risc d’extinció.

La valoració econòmica del que va decomissar el Seprona en aquesta operació contra la fauna, el contraban i el blanqueig de capitals ascendeix a més de mig milió d’euros.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT

societat

Esfondrament mortal a Manacor

Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien

Esfondrament mortal a Manacor