Demanen dotze anys d'inhabilitació per, presumptament, alterar el procés de selecció de bombers el 2012
L'exconsellera de Medi Ambient, Sílvia Tur, i l'expresident del Consell de Formentera, Jaume Ferrer, a l'Audiència de Palma. Foto MBFernández
33La Secció Primera de l’Audiència Provincial té previst dur a terme des d’aquest dilluns i fins al dimecres el judici contra l’expresident del Consell de Formentera Jaume Ferrer i l’exconsellera insular de Medi Ambient Sílvia Tur per, suposadament, alterar el procés de selecció de bombers l’any 2012. La Fiscalia els acusa d’un delicte continuat de prevaricació administrativa i demana per a tots dos 12 anys d’inhabilitació especial per ocupació i càrrec públic.
Segons l’escrit d’acusació, els dos dirigents es van posar d’acord per arbitràriament beneficiar determinades persones en un procés de selecció del cos de Bombers de Formentera. Per això, haurien dictat resolucions, van fer gestions i van ometre actes sense cap justificació. El Ministeri Públic sosté que els acusats van obviar els criteris de selecció publicats en el BOIB amb relació al procés per efectuar els nomenaments de diversos aspirants que no complien alguns dels criteris.
Fiscalia no presenta acusació contra l’exvicepresidenta de la institució insular, Sònia Cardona, i a l’exgerent de la institució, Isidor Torres.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Es tracta d'un britànic de 40 anys