Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

La glopada d'aire càlid durarà poques hores, però serà molt intensa
Maó. Imatge d'aquest divendres al matí./ Biel Jover
51Som a les portes d’un cap de setmana de temps de ple estiu amb temperatures que poden ser excepcionals. Després d’aquests tres dies de temperatura frenada, bona de dur, a partir de demà iniciam un període d’ascens del termòmetre que diumenge a vespre i dilluns arribarà a la punta.
La situació en superfície i la temperatura prevista a 850 hPa per dilluns migdia.
Avui capvespre farà sol i una temperatura normal per l’època de l’any, màxima lleugerament superior a 30 ºC a l’interior de les Illes. El vent avui encara bufarà de l’est i nord-est i a la mar la situació de cada vegada serà més tranquil·la.
Demà continuarem amb el cel destapat però amb l’arribada d’una massa de pols en suspensió tendrem el cel una mica més blanquinós. La temperatua començarà a pujar i la màxima ja serà de 35-36 ºC a l’interior de Mallorca i al nord i de 32-33ºC a l’interior d’Eivissa i Menorca. A les àrees de costa el termòmetre no pujarà tant però la humitat serà més alta, farà basca.
El vent demà gira a xaloc, a la mar, marejol amb qualque redol de maror al sud.
Diumenge l’aire càlid avançarà cap a l’est. Arribarà a la Mediterrània occidental durant el capvespre i fins dilluns migdia es mantendrà a l’arxipèlag. Esperam un temps dominat pel cel destapat però amb pols en suspensió i amb temperatura molt elevada. Les màximes fregaran els 38-39ºC a l’interior nord de Mallorca i superaran els 35ºC a Menorca i les Pitiüses.
La nit de diumenge a dilluns serà molt calorosa, nit tropical arreu i tòrrida (de temperatura mínima superior a 25ºC) a bandes de la costa.
Dilluns, amb més niguls, serà un dia molt feixuc, amb temperatura molt alta i vent de xaloc.
Aquest episodi de calor extrema acabarà de cop dimarts, amb l’arribada d’una massa d’aire més fred que farà davallar la temperatura màxima notablement.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061