X

La baixa natalitat i l’elevat cost de la vida afectaran el mercat laboral en el futur

L'índex de fecunditat a Espanya és el més baix de la Unió Europea: 1,12 fills per dona. I aquí, a les Illes, la xifra és, fins i tot, unes dècimes inferior

24/07/2025

La baixa natalitat i l’elevat cost de la vida afectaran el mercat laboral en el futur

51

L’elevat cost de la vida dificulta l’arribada de treballadors, però també que les famílies puguin tenir fills. I si ni una cosa ni l’altra millora, d’aquí a uns anys, la taxa de persones en edat de fer feina es veurà malmesa, amb totes les conseqüències econòmiques que això comporta.

L’índex de fecunditat a Espanya és el més baix de la Unió Europea: 1,12 fills per dona. I aquí, a les Illes, la xifra és, fins i tot, unes dècimes inferior.

En canvi, l’esperança de vida és de les més elevades: més de 83 anys de mitjana. Aquest desajustament demogràfic, ens diuen, té i tendrà una afectació econòmica en el mercat laboral, en la seguretat social i en les pensions.

I, per això, fan falta polítiques que afavoreixin la maternitat, ara més complicada que mai per als joves, per mor de l’elevat cost de la vida. Però els experts apunten a un altre fenomen, imprescindible, asseguren, per ajudar a mantenir l’equilibri: l’atracció de la població migrant de tots els nivells formatius. Sense aquests treballadors arribats de fora, l’any 2060, la població en edat de feina es reduirà, a Espanya, un 30%, segons l’estimació que en fa l’OCDE. I, de fet, assenyala, serà el major descens de la taxa d’ocupació respecte de la població entre els 38 països membres de l’organisme.

24/07/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT