Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
Nom Marita i sa mare ja la va incscriure per encarnar la Beata quan estava embarassada d'ella
A Palma ha començat els actes de les festes de la Beata. Demà se’n celebra l’acte principal, la desfilada del carro triomfal pels carrers de Ciutat. Enguany la nina que encarnarà la figura de Santa Catalina Tomas nom Marita i és de Valldemossa. Ara té 7 anys, però la seva mare ja la va inscriure per encarnar la beata quan estava embarassada.
Na Marita està molt emocionada per poder pujar demà al carro triomfal i recórrer els principals carrers de Ciutat. Té molt clar quin és el seu paper a la festa, i sobretot com s’ha de vestir per a l’ocasió. Representar la figura de la Beateta no ve de nou a la família. La seva mare, Laura Estaràs, va representar el mateix personatge l’any 81; és per això que la família ho prepara amb molta nostàlgia.
Enguany serà especial, se celebren els 445 anys de la mort de la Beata i coincideix amb la petició de declarar la festa Bé d’Interès Cultural, BIC. Amb aquest motiu, el Consell de Mallorca ha augmentat en 10 mil euros el pressupost dels actes d’enguany. La desfilada sortirà demà dissabte dia 19 a les 7 de l’horabaixa des de l’església de Santa Magdalena de Palma i hi participaran centenars de balladors vestits a l’ample, gegants, capgrossos, dimonis i xeremiers.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania