Logo IB3N
X

La benzina, 20 cèntims per litre més cara des del primer de juliol

L'Associació de benzineres de PIMEM lamenta que el Govern central no hagi mantingut la rebaixa de 15 cèntims per litre, durant el mes d'agost

05/08/2026

La benzina, 20 cèntims per litre més cara des del primer de juliol

7

La benzina va arribar aquest dimarts al preu més alt des del passat mes de març, amb un increment des del primer de juliol de prop de 20 cèntims. En el cas del dièsel, per trobar un import similar hem de mirar els preus d’abril, tot i que la pujada de juliol ha estat de 30 cèntims.

El preu de la benzina baixava a finals del mes de juny a nivells d’abans de l’esclat del conflicte a l’Orient Mitjà i se situava en 1,53 euros. Just un dia després, el primer de juliol i amb el final de l’IVA reduït, pujava de cop 10 cèntims per litre. Només des del primer de juliol i fins ahir (segons les darreres dades publicades pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic), la benzina 95 ha pujat 19 cèntims per litre, i se situa en 1,82 euros per litre, només 5 cèntims per davall de l’import màxim que hem arribat a pagar per les conseqüències de la guerra.

El gasoil també va acabar el mes de juny amb la xifra més baixa, 1,60 euros, tot i que no s’ha arribat a assolir el preu per litre d’abans del conflicte. Segons les dades oficials del ministeri, el mes de juliol ha pujat 30 cèntims per litre. Tanmateix, queda 8 cèntims per davall del preu màxim que hem arribat a pagar per litre.

Unes pujades que han coincidit amb la finalització de l’IVA reduït, que torna a estar al 21% des del primer de juliol, però també amb la implementació de les ajudes del Govern.

El president de l’Associació de benzineres de PIMEM, Rafel Matas, lamenta que el Govern central, en el darrer Consell de Ministres, “no hagi mantingut” la rebaixa de 15 cèntims per litre durant el mes d’agost, “ignorant”, diu, “tot el que ha passat el juliol”.

Uns preus, però, que si miram aquest dimecres els panells, veiem que comencen a baixar, arran, segons Rafel Matas, de les converses de pau a l’Orient Mitjà. Ara bé, assegura que és un fet “és inestable” i no promet “que no tornin a pujar fins als dos euros si no prosperen”.

Les ajudes del Govern per a aquest mes d’agost es rebaixen 10 cèntims el litre i 5 cèntims durant el mes de setembre, fins a desaparèixer el mes d’octubre.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT