Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Aquest capvespre es farà una xerrada a la Biblioteca Pública de Maó per descobrir com va ser la seva estrena a Maó el 1905
Aquestes partitures formen part de l’arxiu d’òpera que es conserva a la Biblioteca Pública de Maó, que és un dels més importants d’Europa. Són diferents partitures utilitzades a les representacions del Teatre de Principal durant el segle 19 i la primera meitat del vint. Entre elles es troba la partitura de “La Boheme”, la gran protagonista de l’edició d’enguany de la temporada d’òpera de Maó.
Des de la inauguració del Teatre Principal de Maó el 1829 s’han representat 120 òperes. Constància d’això són les quasi 70 partitures que es conserven a l’arxiu del teatre, una de les col·leccions més importants que existeixen a nivell europeu.
“La Bohème” va arribar a Maó per primera vegada el 6 de gener del 1905 i va ser tot un èxit. Part del material original, així com retalls de premsa d’aquest esdeveniment, formen part d’aquest arxiu.
Aquesta òpera de Puccini tornarà a sonar del 7 al 9 de juny al Teatre Principal de Maó, coincidint amb el centenari de la mort de l’autor.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre