Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
L'eruga debilita els pins i pot causar picor, al·lèrgies i urticàries a persones i cans
Ja fa algunes setmanes que la cuca de pi ha començat a baixar dels nius. Amb elles, han arribat els efectes urticants en persones i mascotes; picor, al·lèrgies i, fins i tot, en els cans “algun cas en què els han de tallar la llengua”, explica el cap de servei de Sanitat Forestal de la comunitat, Luis Núñez. Ell aconsella allunyar-se de l’animal.
En aquesta època, no es pot fer molta cosa més contra la plaga, que enguany s’ha intensificat per la calor i la manca de pluja. Són condicions, afegeix Núñez, que afavoreixen l’animal, que pot alimentar-se sense problemes i arriba a la fase d’eruga de manera més abundant.

El mapa d’afectació del 2023 mostra que prop de la mitat del pinar de Mallorca, devers 40.000 hectàrees, tenen un grau d’afectació important. A Menorca, un 100% del pinar està molt afectat. Ara, els tècnics en recullen les dades d’enguany, i ja saben que ha empitjorat.
A Formentera, la processionària entrà més tard que a les altres illes, però ja és plaga; en canvi, a Eivissa, encara no, però s’escampa. En la darrera campanya, el Govern ha instal·lat 9.000 trampes i n’ha tomat 16.000 bosses, i ara preparen una intensificació dels tractaments contra la processionària.
Se sap si també faran res a Portocristo (dins nucli urba) per intentar eradicar-les?? Al C/ La Niña n’hi ha moltíssimes i son un perill per la gent i els canets. Gràcies
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata