Dues dones mortes en un accident de trànsit a Formentera
Viatjaven en una motocicleta quan, per causes que s'investiguen, un taxi les ha envestit
Nombroses activitats cerquen reivindicar la intervenció de l'arquitecte català a la Seu entre 1904 i 1915
La Catedral de Mallorca es prepara per recordar l’empremta d’Antoni Gaudí, arquitecte clau en la transformació de la Seu, coincidint amb el centenari de la seva mort. L’Any Gaudí a Mallorca començarà el 8 de febrer amb una missa i continuarà amb visites i propostes digitals per redescobrir la seva obra.
La petjada d’Antoni Gaudí a la Seu es va forjar entre els anys 1903 i 1915. Més de 12 anys de feina intensa per a un projecte impulsat pel bisbe Pere Campins que es va focalitzar a rehabilitar part de l’estructura i la façana del temple, malmès a causa d’un terratrèmol, així com en el trasllat del cor gòtic al presbiteri i la retirada dels retaules gòtic i barroc per deixar a la vista la càtedra episcopal del segle XIII. Tot per donar una acollida més bona als fidels. La intervenció de Gaudí va ser clau per a la modernització i l’adaptació de la catedral de Mallorca a les noves formes litúrgiques.
Aquest 2026, any en què se celebra el centenari de la mort de l’arquitecte català, se li retrà homenatge amb diverses activitats. La celebració de l’Any Gaudí a la catedral de Mallorca anirà acompanyada d’activitats, també en el món digital, entre les quals destaquen 12 vídeos que duen per títol Gaudí em provoca.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Viatjaven en una motocicleta quan, per causes que s'investiguen, un taxi les ha envestit
L'actuació prevista per a la darrera jornada del festival es transforma en una mostra d'afecte, estima i admiració cap al músic mallorquí
Les víctimes han estat traslladades a Can Misses, amb ferides lleus, per romandre en observació