Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Si les noves variants agumenten, s'habilitarà un mecanisme d'emergència per frenar aquesta mobilitat
La Comissió Europea (CE) ha proposat aquest dilluns que els estats membres alleugin les restriccions sanitàries per als viatgers no essencials que entrin a la Unió Europea (UE), d’acord amb el “progrés de les campanyes de vacunació” i habilitar un “fre d’emergència” per a noves variants del coronavirus.
L’Executiu comunitari, que vol que la seva proposta entri en vigor al juny, advoca per “permetre l’entrada a la UE per motius no essencials no sols a totes les persones procedents de països amb una bona situació epidemiològica, sinó també a totes les persones que hagin rebut l’última dosi recomanada d’una vacuna autoritzada per la UE“, indica la Comissió en un comunicat.
“Això podria estendre’s a les vacunes que hagin completat el procés d’inclusió en la llista d’usos d’emergència de l’Organització Mundial de la Salut (OMS)”, agrega la CE, amb els ulls posats en la temporada estiuenca de turisme a Europa.
No obstant això, són els Estats membres, representats en el Consell de la UE, els que assumeixen les decisions sobre les seves fronteres durant la pandèmia, encara que aquestes limitin la llibertat de moviments que garanteixen els tractats de la UE.
La Comissió vol que les capitals permetin entrar a la UE a “aquelles persones que hagin rebut, almenys 14 dies abans de l’arribada, l’última dosi recomanada d’una vacuna que hagi rebut l’autorització” de l’Agència Europea del Medicament (EMA), és a dir, Pfizer, Moderna, AstraZeneca i Jannsen.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida
Centenars de persones s'han llençat al carrer per celebrar les rues
Això haurà de servir als jutges per aclarir si hi va haver negligència mèdica, tal com denuncia la mare