Les llimones, peres, tomàtigues i cebes lideren la pujada, mentre que el cost del menjar ja és un 33% més car que fa quatre anys
Els preus dels aliments continuen marcant rècords. Aquest estiu, les fruites i verdures s’han encarit fins a un 18% respecte a l’any passat. El resultat: una cistella de la compra molt més cara… i molt menys saludable.
Segons l’Observatori de Preus de l’OCU, els aliments que més s’han encarit durant el darrer any són les llimones, amb un increment del 60 %. També les peres, més d’un 30 % i dos dels productes d’horta més consumits de l’estiu: les cebes i les tomàtigues.
També pugen els productes de carnisseria i xarcuteria, un 10% de mitjana. Les xifres ho deixen clar: el menjar és ara un 33% més car que fa quatre anys. Ho noten, sobretot, les butxaques dels clients.
Hi ha excepcions: les sardines, pollastre i formatge fresc mantenen estables els preus. Però són poques les bones notícies… dins una cistella, cada vegada, més difícil d’omplir.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració