Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Els imposa multes que sumen més de 600.000 euros
148
La Comissió Nacional del Mercat de la Competència (CNMC) ha desmantellat un càrtel d’empreses que es repartia els contractes de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Les tres empreses sancionades hauran de pagar una multa que suma en el seu conjunt més de 600.000 euros, tot i que els doblers de les licitacions públiques que varen guanyar per aquesta via superen els 2 milions d’euros.
Les sancionades són Adasa Sistemas, Schneider Electric España i DTN Services. La trama es repartia els concursos de subministrament de radars meteorològics que l’AEMET utilitza per localitzar les precipitacions i la velocitat del vent i calcular la seva trajectòria i intensitat. Són instruments que l’Agència de Meteorologia empra per fer les seves prediccions a tot l’Estat.
La CNMC ha conclòs que la trama empresarial enganyà l’Administració per repartir-se aquestes licitacions almanco en dues ocasions. La primera va ser el 2014, quan va concórrer una UTE entre Adasa Sistemas i Telvent Energia. Ambdues van repartir-se el contracte, per valor de 2,2 milions d’euros, mitjançant “un acord anticompetitiu”. La comissió considera provat que la unió d’empreses “no tenia altra justificació que repartir-se il·lícitament el contracte”.
El 2017 Adasa i DTN van firmar un segon contracte per gairebé 16.000 euros, i novament simularen competir entre elles en presentar-se al concurs, quan ja havien decidit prèviament repartir-se’l. En aquest cas, finalment no van obtenir l’adjudicació. El cas es va destapar arran d’una denúncia del Servei Meteorològic de Catalunya.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic