Detengut un professor interí d’un institut d’Artà per presumptes tocaments a una alumna
Els fets haurien tengut lloc al despatx del docent i la Conselleria l’ha suspès de funcions fins a final de curs
També s'ha anunciat una reducció d'aules a l'ensenyament públic
La comissió de concerts educatius celebrada aquest divendres ha confirmat la voluntat del Govern de tancar fins a 47 unitats de l’ensenyament concertat per setembre. El Col·legi Aixa i Llaüt de Palma és un dels afectats, perquè separa alumnes segons el seu sexe.
La nova llei educativa, la LOMLOE, prohibeix finançar els centres que separen els alumnes per sexes. Això faria que el centre Aixa-Llaüt perdi les ajudes públiques que rep de la Conselleria i que apuja a 2,4 milions d’euros. D’altra banda, el centre promet que de cara al curs que ve els alumnes que comencin primer de primària ho faran a una classe mixta. Una resposta que no ha estat suficient per educació que mantén la denegació de les subvencions si no es converteix en escola mixta de cara al curs que ve.
La baixa natalitat s’ha fet notar a les escoles i ara la Conselleria posa com a fita augmentar-ne el nombre d’alumnes d’aquí a setembre. Així la subvenció dels propers 6 anys a una vintena d’aules concertades depèn d’aconseguir una ràtio mínima de 18 alumnes per aula.
A més, la Comissió de concerts educatius ha confirmat la voluntat del Govern de tancar 47 unitats de l’ensenyament concertat el proper setembre. Fet acompanyat d’una reducció d’aules que afectarà també l’ensenyament públic. De moment, els sindicats, la patronal i les famílies de l’educació concertada es tornaran a trobar dimarts per parlar de la reducció de ràtios a infantil.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els fets haurien tengut lloc al despatx del docent i la Conselleria l’ha suspès de funcions fins a final de curs
S'hi ha duit a terme un simulacre i s'hi han fet obres de millora, limitades a aquest diumenge
Armengol assegura que l'informe de l'UCO corrobora el que ella sempre ha declarat en les comissions d'investigació i davant els tribunals