Un punt que haurà de ratificar el Consell Interterritorial de Salut avui horabaixa
Després d’una setmana paralitzada, dimecres es reprèn la vacunació amb Astrazeneca a les Balears. El que queda per veure és a quin grup d’edat. Per una banda Sanitat decideix avui si amplia o no en 10 anys la franja d’edat a la qual administrar aquest compost. És a dir, si posa el límit en els 65 i no els 55 anys com fins ara. Un punt que ja ha acordat la comissió de salut pública i que ara haurà de ratificar el consell interterritorial de salut. I per l’altra, si inclourà les dones joves en aquest nou pla de vacunació, després dels diferents possibles efectes adversos relacionats amb trombes que s’han donat, principalment, entre aquest col·lectiu.
De moment a les Illes 33 mil persones ja s’han vacunat amb Astrazeneca, totes amb primera dosi. Pendents d’administrar en queden unes 16 mil. Aquest cap de setmana només s’han posat 445 vacunes a les Balears, totes les que tenien de Pfizer, ja que 3 mil de Moderna es reserven per a segones dosis. Aquesta setmana està previst que arribin prop de 15 mil vacunes més. Salut començarà a citar de nou la gent a partir de demà.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears