Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
L'Ajuntament s'empara en una moratòria de la llei tot i que el nucli no disposa encara de clavegueram
Les 350 cases de la urbanització de Cala Llonga no disposen de clavegueram. Tot i que la xarxa de sanejament està construïda, no s’ha connectat encara a cap sistema de depuració. L’Ajuntament de Maó, però, ha atorgat fins a tres noves llicències de construcció al nucli, una decisió que el GOB ha recorregut davant el consistori.
L’entitat ecologista avisa de l’increment de la contaminació per nitrats que les noves cases podrien provocar. A més, tot i no tenir clavegueram, aquesta és una de les zones on està permès el lloguer turístic. L’Ajuntament s’empara, però, en la moratòria de la llei autonòmica, que permet donar llicència dins a dos anys després d’adjudicar-se les obres de construcció de les canonades, un termini que acaba aquest desembre. A partir de llavors, ja no es podran donar més permisos fins que no es posi en marxa el clavegueram. Una situació que condiciona el mercat immobiliari, amb preus ara mateix per sota del mercat.
El Consistori encara desconeix a quina depuradora connectarà la urbanització i, fins que no ho faci, no es podran aixecar els nous habitatges. En la mateixa situació es troben una vintena de nuclis i urbanitzacions, sense clavegueram, a tot Menorca.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús