Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Els majors de 80 anys representen pràcticament el 50%
Prop de 25.800 persones estan valorades ara mateix a les Illes com a persones amb dependència. La gran majoria són per a l’atenció a la gent gran.
Un col·lectiu que cada vegada té una major esperança de vida. De fet, la Conselleria d’Afers Socials comença a notar una pujada constant de les demandes de dependència a les Illes. Reben una mitjana de 300 sol·licituds cada setmana. Una tendència que, creuen, es mantindrà en el temps.
La principal prestació a les Illes és l’ajuda econòmica acompanyada de la teleassistència. De les més de 25 mil persones valorades com atenció a la dependència, el 61,1% són dones. Entre els grups d’edat, els menors de 18 anys representen quasi el 7%, els de 65 a 79 anys són el 23% i els majors de 80 anys representen pràcticament el 50%.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents