Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Les empreses esperen reactivar la feina amb l'arribada del turisme britànic i l'obertura d'hotels, i poder allargar la temporada
85
Un altre col·lectiu que ha vist minvada en gran part la seva feina és l’animació, que entretén els clients dels hotels amb activitats, tallers i espectacles. Una plantilla que s’ha reduït gairebé un 40% i que ara, amb la desescalada, reprèn a poc a poc la feina. És el cas de l’empresa de serveis d’animació Acttiv&Cosmo. Avui dia té una cinquantena de treballadors fent feina en 26 hotels de Balears. L’any 2019 eren 127 empleats. Com la resta del sector turístic de les Illes, esperen la reactivació del turisme britànic per augmentar la seva activitat i sobretot, destaca el seu director, Josep Canals, permetria allargar la temporada.
Les normes sanitàries contra la COVID impedien fer moltes de les activitats d’animació que s’ofereixen als hotels perquè no es podia mantenir la distància de seguretat o es compartia el material entre diverses persones. Per això, Acttiv&Cosmo va editar ja la temporada passada un Manual de bones pràctiques en què es detalla què es pot fer i què no. Un catàleg amb més de 800 propostes que sí es poden realitzar i compleixen la normativa anticovid.
La incertesa i la baixa ocupació han forçat algunes cadenes hoteleres a prescindir de les empreses externes i contractar pel seu compte els animadors. Així, aquests ara són personal propi de l’hotel i es pot ampliar o reduir la plantilla segons les necessitats. Un factor que redueix encara més la feina de les empreses d’animació.
Escolta la notícia completa a l’informatiu cap de setmana d’IB3 ràdio
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou