La major part dels migrants que arriben en pastera, a causa del difícil trajecte, arriben en condicions greus de vulnerabilitat. Per aquest motiu, des de la Creu Roja es mobilitza un dispositiu per oferir ajuda humanitària a aquestes persones i cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació, salut i higiene.
A més, des de la Creu Roja han explicat que aquestes persones estan arriscant les seves vides per aconseguir millorar la difícil situació que pateixen als seus països.
Tota aquesta ajuda és possible gràcies als voluntaris que formen el dispositiu: mediadors, traductors, professionals sanitaris, i logistes que col·laboren per donar suport humanitari. De fet, avui han actuat 12 voluntaris per atendre les necessitats de les set pasteres que han arribat.
No s'han perdut la cita la presidenta del Govern, Marga Prohens, i el batle de Palma, Jaime Martínez, a més de regidors i altres representants polítics dels partits del PP i Vox
Això després de rebutjar el recurs que presentà l’Ajuntament contra la decisió cautelar del TSJIB per la denúncia de 22 empresaris contra la conversió en zona de vianants d’aquesta plaça