Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El segon perfil més habitual ha canviat i cada pic és gent més jove
La inflació també es nota a Balears. La Creu Roja ha registrat un augment del 60% a la demanda d’ajudes per pagar necessitats bàsiques.
Aquest increment ha passat durant l’estiu, moment àlgid del mercat laboral balear quan el nombre d’usuaris que demanen ajuda sol davallar.Segons la coordinadora autonòmica de la Creu Roja a Balears, Juana Lozano, les causes d’aquest canvi són la guerra d’Ucraïna, l’elevat cost del productes bàsics i la inflació.
Les ajudes més demanades són per pagar menjar, productes higiènics, electricitat i lloguer. Només el 2019 a Palma hi havia 900 usuaris amb ajudes a productes bàsics, ara n’hi ha més de 2.000. El perfil més freqüent són persones amb situacions de desprotecció que arrosseguen problemes de fa temps. Però, el segon perfil més habitual ha canviat. Es tracta de gent jove d’entre 18 i 35 anys, que no aconsegueixen treball estable i estan condicionats per la precarietat i la dificultat per trobar feina, afirma Juana Lozano.
N’Alejandra és usuària de la Creu Roja, amb 29 anys es troba amb tres fills i el sou del seu home va just per arribar a final de mes. Ella explica que moltes vegades han de triar entre les seves necessitats bàsiques, perquè no tenen diners per assolir totes les factures. Ella mira el futur amb esperança, perquè ara estudia per incorporar-se al mercat laboral.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19