Càritas celebra unes jornades a Eivissa per abordar la salut mental dels treballadors i de les persones que cerquen feina
Com acompanyar d’una manera adequada una persona que està cercant feina? És un dels temes que s’ha abordat avui a la jornada sobre salut mental i ocupació de Càritas. Però també com es dona suport a la persona que finalment l’ha trobat, perquè la cerca pot haver generat una situació d’estrès que no s’ha resolt o fins i tot pot ser que, tot i tenir un sou, no tengui un habitatge digne. “Famílies que comparteixen habitatge, o 9 persones vivint a un pis, són situacions que passen sovint. O, fins i tot, moltes persones es veuen abocades a viure al carrer encara que tenguin feina, però no poden pagar un lloguer. L’impacte emocional i psíquic de tot això és important”, explica Sonia Campos, psicòloga de Cáritas a Girona i l’encarregada de la ponència que s’ha celebrat avui a Eivissa.
Ha destacat que les empreses són de cada vegada més conscients que la salut mental dels treballadors és important i ofereixen recursos perquè puguin rebre atenció psicològica.
La jornada s’ha celebrat a les noves instal·lacions on Càritas desenvolupa el seu programa d’Ocupació, per donar-les a conèixer a les empreses i també als serveis socials de les diferents institucions locals.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Insten els assistents a comportar-se de manera exemplar i rebutgen qualsevol acte de violència i vandalisme
La jove inquera viatjava en un dels trens accidentats