L'entrada de camions de distribució va baixar un 30% la darrera setmana però el tancament d'hotels anivella la balança
Tot i l’estat d’alarma, Mercapalma continua funcionant amb relativa normalitat. Algunes empreses agroalimentàries dedicades a l’hostaleria han hagut de tancar temporalment, però les que proveeixen el petit comerç, mercats i fins i tot supermercats continuen venent la mateixa quantitat de gènere.
L’activitat a l’àrea no atura, però hi ha dues cares: la crisi del coronavirus ha afectat les empreses agroalimentàries destinades a subministrar hotels i restaurants. De fet, segons dades de Mercapalma, l’entrada de camions de distribució va baixar un 30% la darrera setmana.
L’altra cara de la moneda és que, mentre uns han de tancar momentàniament els negocis, d’altres no aturen. Tot i la baixada de les vendes pel tancament dels hotels, els treballadors del sector asseguren que no hi ha desabastiment per a la població, sinó més aviat el contrari. Ara, la venda es destina essencialment al petit comerç i de proximitat, per assegurar-se que els productes arriben a tothom.
El mateix passa amb les empreses de carn. Asseguren que no aturen les matances i continuen servint i distribuint-ne a l’engròs, essencialment als supermercats.
S'investiguen les causes de l'accident
La demanda cada vegada és més gran entre els restaurants i ara també entre particulars per les seves propietats saludables