Millora la percepció dels ciutadans de les Balears cap al turisme
Nou dècimes en un any i aconsegueix una puntuació de cinc sobre deu
Segons un estudi de la UIB, es calcula que són més de 33.000 les persones en aquesta situació, un 2,8% de la població
Un home cerca menjar dins una paperera durant l’estat d’emergència. /EFE
162Des que ha començat la pandèmia a les Illes Balears, s’ha duplicat la gent en situació de pobresa extrema. Segons un estudi de la UIB sobre l’impacte social de la COVID-19, es calcula que són més de 33.000 les persones en situació de pobresa extrema, un 2,8% de la població. Abans de la pandèmia, eren 17.000. La pobresa relativa també gairebé s’ha duplicat i arriba fins a les 320.000 persones (26,5%), molt per sobre de les 177.300 persones registrades abans del coronavirus.
De tota la gent en pobresa extrema, només la meitat rep algun tipus d’ajuda de les administracions. En aquest sentit, l’informe destaca la gran importància de les entitats del tercer sector.
L’informe destaca també que la pandèmia ha fet aflorar encara més les desigualtats prèvies.
Per això demanen que es concreti ja el debat sobre la necessitat de canviar de model econòmic.
També alerten de la importància de les dificultats d’accés a l’habitatge, de l’escletxa digital, dels problemes de salut mental i de la desigualtat entre territoris. A més, evidencien que la pandèmia ha afectat especialment les dones, tant en l’àmbit laboral com en el domèstic.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Nou dècimes en un any i aconsegueix una puntuació de cinc sobre deu
Fill de cordador, va cordar la seva primera cadira als sis anys i ara estudia fusteria per seguir els passos del seu pare