Mor un ciclista a la carretera d’Inca, arran de l’impacte amb un cotxe
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Tretze dels 93 països que hi han participat han optat per no donar suport a un text que es basa en la proposta ucraïnesa per assolir la pau
Fotografia de família dels líders participants a la cimera. Foto Moncloa
139La declaració final de la Cimera per la Pau a Ucraïna no ha rebut el suport de tots els assistents. Tretze dels 93 països que hi han participat han optat per no donar suport a un text que es basa en la proposta ucraïnesa per assolir la pau. El document també demana que Rússia s’impliqui més en la solució al conflicte.
El president d’Ucraïna ha tancat la cimera amb una roda de premsa en solitari en la qual ha destacat que la majoria dels assistents ha donat suport a la seva visió sobre la sortida del conflicte, especialment que aquest s’ha de resoldre respectant la integritat territorial del país. I ha reclamat a la Xina establir un diàleg directe per acostar posicions.
El document reclama que les infraestructures nuclears no siguin objectiu de guerra i que es garanteixi la seguretat de la navegació comercial pel mar Negre, així com un intercanvi de presoners. Països de l’anomenat Sud global com Brasil, l’Índia, Mèxic o Sud-àfrica, amb importants relacions comercials amb Rússia, han refusat signar. El bloc occidental, amb els Estats Units i la Unió Europea al capdavant, han donat suport incondicional a Ucraïna.
El Kremlin ha reiterat, avui, que està disposat a iniciar negociacions sempre que es garanteixi la credibilitat de les negociacions.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada