Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

Dennis Viehof és a Alemanya i està a l'espera de ser citat pel jutjat número 1 de Manacor
Foto: EFE
393Les llums de posició que han de dur els bots de pesca de manco de 7 metres són un llum “tot horitzó” o un llum superior en un pal fixe o desmuntable. En el cas del iot de 18 metres, ha de dur dues llums blanques, una a proa i l’altra a popa. I una llum verda a estribor i una llum vermella a babor. El fet d’haver facilitat o no la posició de les embarcacions és clau per fixar la responsabilitat de l’accident marítim de divendres vespre a Cala Bona.
L’embarcació “La Luna” feia el trajecte des de Costa dels Pins fins a Portocristo. Aquella nit, la tripulació contractada no era a bord. El fill del propietari era amb uns amics, que s’haurien alternar en el control de l’embarcació. Segons la defensa de l’investigat, fill del propietari del vaixell, no se n’adonaren ni de la presència del bot ni de l’envestida a l’alçada de Cala Bona. Ahir dematí Dennis Viehof, l’investigat, va acudir a dependències de la Comandància de la GUàrdia Civil amb el seu misser i una intèrpret de manera voluntària. Per consell del seu advocat no va declarar. La seva defensa espera l’atestat per saber en què es basaria l’acusació de la seva responsabilitat. Si no es demostra que qui tripulava el iot “La Luna” és el responsable de l’envestida per imprudència, només hi hauria una imputació de responsabilitat civil.
Segons la defensa, les càmeres de seguretat del Port de Portocristo mostren com l’investigat i un grup de persones arribaven al port i marxaven amb normalitat. La persona que va fer net el dia següent va ser interrogada i nega que s’hagués fet una neteja per eliminar proves. La Guàrdia Civil també va prendre declaració al responsable del manteniment del vaixell.
Dennis Viehof, de nacionalitat alemanya i 35 anys, ja ha tornat al seu país i està a l’espera de ser citat pel jutjat número 1 de Manacor.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"